Kastamonulu Dağcılardan Ilgaz'da kar mağarası eğitimi

Kastamonu Dağcılık ve Doğa Sporları Derneği (KADASK) Başkanı Dr. Alp Arslan, dernek olarak Ilgaz'da KAR Mağarası eğitimi düzenlediklerini açıkladı.

• 1140
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Ağır kış şartlarında, -15, -20 derecelerde ormanda ateş yakmadan, doğayı kirletmeden, hayatı idamenin nasıl yapıldığı yönünde eğitim verdiklerini kaydeden Arslan, hazırladıkları kar mağarasının zor da kalmış bir doğa sporcusuna barınak olmak için kış boyu orada bekleyeceğini söyledi.

Arslan, açıklamasında şu cümleleri kullandı: "27 Ocak Cumartesi günü minibüs ile Ilgaz geçidinin en yüksek noktasına ulaştıktan sonra tüm kamp ve eğitim malzemelerimizle inip hepsini sırtımıza yüklendikten sonra Ilgaz ovası mevkisine 2 kilometrelik karlı ve zorlu yürüyüşümüze başladık. Yolumuz üzerinde ormanın kar manzaraları hayranlık vericiydi. Sık sık mola vererek hem nefes alıp dinlendik hem de bol bol fotoğraf çektik. Yolun üçte birlik kısmını hiç yürünmemiş kar da iz açarak kendi yolumuzu kendimiz açtık. Kalan üçte ikilik kısmı bizden 4-5 saat önce yürümüş olan Ankara'lı dağcıların açmış olduğu izden yolumuza Ilgaz ormanının muhteşem kar manzaraları ile devam ettik. Ekibimiz 10 kişilik bir ekip olup hepsi doğa sporları konusunda tecrübeli arkadaşlarımız arasından seçildiler. Olumsuz doğa koşollarına uyum sağlamak için her doğa sporcusunun ekipmanlarının tam olması ve zorluklarla mücadele etme becerisinin olması şart. Bu yüzden bu tür zorlu faaliyetlerde katılımcı sayısını sınırlı tutuyoruz. Bir buçuk gün zorlu yürüyüşün ardından kamp alanımıza ulaştık. Çadırları kuracağımız ve hareket edebileceğimiz belli bir bölgenin karını ezerek düzleştirdikten sonra çadırlarımızı kurup malzemelerimizi yerleştirdik. Kar mağarası yapmak için yeterince birikmiş kar olmadığından yığma tekniği ile kar kürekleri kullanarak yapmaya başladık. 2 metre yüksekliğinde ve 4 metre taban genişliğindebir kar tepesi oluşturduk. Karı ezip sıkıştırdıktan sonra içi tabandan oyularak 2 kişinin barınabileceği bir kar mağarası yaptık. İçi daha da genişletilerek 3-4 kişinin barınabileceği bir mağara haline getirilebilir. Geceyi Ilgaz ovasında geçirerek ağır kış şartlarında -15, -20 derecelerde ormanda ateş yakmadan doğayı kirletmeden hayatı idamenin nasıl yapıldığı eğitimini verdik. Sabah kahvaltısı sonrası, buz kazması ve krampon kullanımı kış yürüyüşlerinde yumuşak ve sert karda buzlu zeminde yürüyüş teknikleri ve ip birliği eğitimlerini yaptık. Kampı toplayıp sırt çantalarımıza yükledikten sonra kamp alanımızda hiç çöp bırakmadık. Çöpleri paylaşarak taşıdık ve geldiğimiz yoldan yüklerimizle asfalta doğru yola çıktık. Hazırladığımız kar mağarası zorda kalmış bir doğa sporcusuna barınak olmak için kışboyu orada bekleyecek. Tüm doğa sporcularını Ilgaz'ın muhteşem doğasını keşftemeye ve sadece Ilgaz'ın değil Kastamonu’yu doğa sporcularının bir cenneti haline getiren tüm parkurlarına davet ediyorum."