Kur’an’ın getirdiği mesajlar genelde insanlığa (Bakara 2/185) özelde ise Mü’minlere (Neml 27/2) Müslümanlara (Nahl 16/102) Müttekîlere (Bakara 2/2) yol gösterici bir kitaptır. Cahiliye perspektifini eleştiren (Duhâ 93/7) cahiliye karanlığından vahyin aydınlığına çıkaran yol olan Kur’an’ın (İbrahim 14/1) geçmiş ümmetlerin Peygamberlerine yaptığı yanlışlarının (Zariyât 51/52) gündeme getirerek (En’âm 6/34) bir bilinç kazandırmayı amaçlamıştır.
Allah’ın değişmez kanunu olan yasalara tabi olarak (Fetih 48/23) herkesin ulaşması için şehirlerin merkezlerine gönderdiği (Kasas 28/59) yapılan uyarıları anlamaları için her ümmetin kendi ana dili ile gönderilen mesajlara (İbrahim 14/49) itaat edilmesini istediği Peygamberlerin (Nisâ 4/64) ortak özelliği; tevhit inancını anlatmaktır. (Enbiyâ 21/25)
Allah’ın kendisinden aldığı sözü yerine getirmek için (Âli İmrân 3/ 81) meleklerden ve insanlardan seçimde bulunabileceği kaidesinden yola çıkarak (Hac 22/75) kendisini seçip (Âli İmrân 3/33) vahiy veren (Nisâ 4/163) çok güvenilir (Şuarâ 26/107) daimi şükür sahibi bir kul olan (İsrâ 17/3) ve yaşadığı dönemdeki insanlara tevhit inancını dile getirip onların yanlışa düşmemeleri için uğraşan ama eğitim ve öğretim hakkı elinden alındığı için (İbrahim 14/ 9) Allah’tan yardım isteyen (Mü’minûn 23/27) önüne çıkan musibetlere sabır edip ( En’âm 6/34) Allah’ın selamını hak eden (Saffât 37/79) bir Peygamber.
Kendisinin de Allah’tan başkasına ibadet etmemesi gerektiği bilgisini aldıktan sonra (Zümer 39/65) bu bilgiyi toplumuna aldığı gibi ileten (A’raf 7/59) ama o toplumun ileri gelenlerinin bu yeniliğe kapalı olduğu için kendisine hakaret eden (A’raf 7/ 60) ona tabi olanlarına ise alaycı gözle bakılan (Hûd 11/27) yalanlanan (Kâf 50/ 14) iftiraya maruz kalan (Mü’minûn 23/25) ve bu yüzden de çok incinen (Kamer 54/9) bir Peygamber.
İnsandan Peygamber olamayacağını, aksine bir Melek’in peygamber olması gerektiğini kendisine söylenen (Mü’minûn 23/24) yaptığı tebliği kafirler tarafından “Ego tatmini” olarak algılanan, melek olamayacağını ifade ettiği halde (Hûd 11/31) asiliğe devam edilen (Hâkka 69/10) azgın ve zalim (Necm 53/52) bir zümreyle mücadele eden bir Peygamber.
Getirdiği vahye gönülden uyanlardan dolayı gökyüzünün bile etkileneceğini (Nûh 71/11) bu etkileşimin ekonomik ve nüfus artışı gibi bir karşılığı olacağını anlattığı halde (Nûh 71/12) kendisine “Delirmiş ve gözetim altında tutulması uygundur” diye rapor verilen ve iftiraya uğrayan (Mü’minûn 23/25) bunun neticesinde acizliğini anlayıp Allah’tan yardım isteyen (Şuarâ 26/118) bir Peygamber.
Çevresindeki insanlara gece gündüz demeden tebliğ eden (Nûh 71/5) bu tebliğ yaparken maddi bir beklentisi olmadığını söyleyen (Şuarâ 26 /109) muhatapları tarafından “Tutumundan geri adım atmazsa taşlanmakla” şantaj yapılan (Şuarâ 26/116) büyük kumpaslar kurulduğu halde (Nûh 71/22) yine de kendine verilen vahye iman edenleri yanından ayırmayan (Şuarâ 26 /114) bir Peygamber.
Çok uzun yıllar tebliğe devam eden (Ankebût 29/14) tebliğ yöntemlerini zaman zaman değiştirip kimi zaman özel, birebir kimi zamanda kamuya açık yerlerde yaptığı halde (Nûh 71/8-9) kendisine inanların sayısı oldukça az olan (Hûd 11/40) ve sonuç vermeyince Allah tarafından kendisine gemi sanayisi kurup gemi icat etmesi gösterilen (Mü’minûn 23/24) bir Peygamber.
Çivilerle tahtaları birleştirip (Kamer 54/13) Allah’ın bildirdiği şekilde yapmaya çalıştığı geminin (Mü’minûn 23/27) yapımı esnasında çalışmayı görenler tarafından alay konusu yapılan (Hûd 11/38) gemi tamamlandıktan sonra kendine iman edenler ile hali hazırda bulunan şeylerden birer çift alarak (Hûd 11/40) Allah’ın adını anarak suda ilerleyen (Hûd 11/41) gemiye binenler ile ileride yeni bir medeniyet kuran (Yunûs 10/73) bir Peygamber.
Aynı çatı altında yaşayan ve aynı yastığa baş koyduğu hanımını (Tahrîm 66/10 ) besleyip büyüttüğü ve bunca uyarıda bulunduğu evladını düşmanları ile aynı safta bulan (Hûd 11/45) hanımı ve ümmeti için Allah’a dua eden (Mü’minûn 23/28) ama maalesef Allah’ın, her ikisi için de dua etmeyi kendisine yasakladığı (Hûd 11/46 - Mü’minûn 23/28) gözünün önünde iken dev dalgaların görüş mesafesini kapatarak boğulmalarına şahit olan (Hûd 11/43) bunların daha dünyada iken cehennemlik olduğu bildirilen (Tahrîm 66/10 - Nûh 71/25) bir Peygamber.
Mağlup olduğunu itiraf edip Allah’tan yardım isteyince duanın hemen peşi sıra (Kamer 54/10) gökten inen su ile yerden çıkan suların birleşmesiyle (Kamer 54/12) oluşan (Hûd 11/42) su kitlelerinden kendini ve inanaları kurtaran (Enbiyâ 21/76) Allah’a hamd eden (Mü’minûn 23/28) ayrıca tüm Mü’minlere ve anne babasına dua etmeyi unutmayan (Nûh 71/28) bir Peygamber.
http://www.mahirdemirkol.com/index.html