Bu kurs meslek sahibi yapıyor

Türk Hava Kurumu Kastamonu Şubesince meslek sahibi yapan Model Uçak Rehber Öğretmen Başlangıç Kursu açıldı.

• 2769
Youtube Kanalı
Abone Ol
Bu kurs meslek sahibi yapıyor

Türk Hava Kurumu (THK) Kastamonu Şubesi tarafından Kastamonu'da ikincisi açılan Model Uçak Rehber Öğretmen Kursu Gençlik Merkezi'nde yapıldı.

18 Aralık'ta başlayan ve 6 gün süren kursa 12 kursiyer katıldı.

Kurs sonunda alınacak sertifika kursiyerlere iş imkanı sağlıyor. Tüm kamu kurum ve kuruluşları ile özel kolejlerde bu sertifika ile model uçak kursu açılabiliyor.

Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde bulunan tüm öğretmenler bu sertifikadan aldıkları takdirde ek ders ücretli kurslar açabildikleri gibi Halk Eğitimi ve Gençlik Merkezlerinde de öğretmenlik yapabiliyorlar.

Bu kurs meslek sahibi yapıyor

"BU KURSU ALAN KURS VERMEYE YETKİLİ OLUYOR"

Türk Hava Kurumu (THK) Model Uçak Öğretmeni Ferhat Güney, "Şu andaki kursumuz Model Uçak Rehber Öğretmen Başlangıç Kursudur, pazartesi günü başladık. Yarın uçaklarımızı uçurma ile birlikte kursumuzu tamamlamayı düşünüyoruz. Bu kurslarımızı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı öğretmenlerimize ve üniversitedeki genç öğrenci arkadaşlarımıza veriyoruz. Kursumuzda iki tane model uçak yapılıyor. Ata model uçağı ve kırlangıç model uçağı. Öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz buradan almış oldukları sertifikalarla okullarında, üniversitelerinde veya Halk Eğitimi Merkezlerinde, Gençlik Merkezlerinde bu kursu vermeye yetkili olmuş oluyorlar. Model uçak malzemelerini de yine aynı şekilde biz Eskişehir'deki havacılık eğitim merkezlerinden arkadaşlarımıza, öğretmenlerimize gönderiyoruz. Burada ikincisi yapılıyor. Daha önce Radyo Kontrol Kursu gerçekleştirilmişti. İkinci Rehber Öğretmen Başlangıç Kursumuz gerçekleştiriliyor. Bunun ikinci aşaması olan Rehber Öğretmen Tekamül Kursu da Eskişehir'deki havacılık eğitim merkezlerimizde devam ediyor." dedi.

"300 ÖĞRENCİYE KATILIM SERTİFİKASI VERİLDİ"

Türk Hava Kurumu Kastamonu Şubesi Saymanı Sevil Ortaoruç, okullarda model uçak rehber öğretmenlik yaptığını da belirterek, "Geçtiğimiz yıllarda da bu kursu bir defa açmıştık, bu ikincisi. O zamandan bu zamana 300 katılımcı sertifikası verdik öğrencilerimize. Okullarımızda kurslarımızı açtık. Şimdi hedefimiz radyo kontrollünün ikincisini açmak. Nisan ayında bunu gerçekleştireceğiz ve Kastamonu'da bir ilk olan yamaç paraşütü kursumuzu da inşallah mart ve eylül ayları arasında açmayı planlıyoruz. Niyetimiz havacılığı sevdirmek, havacılığı aşılamak, derneğimizin amaçları doğrultusunda faaliyetler yapmak. Sadece fitre, zekat, deri, bağışları ile kalmayıp havacılık üzerinden insanları meslek sahibi yapmak. Şu an 12 öğrencimiz var. Daha önceki kursumuzda 15 rehber öğretmen yetiştirmiştik. Dediğim gibi yıl içerisinde okullarda açtığımız kurslarla 300 öğrencimize katılım sertifikası verdik. Bu kurstan sonra öğrencilerimize oryantasyon kursu aldırarak Halk Eğitimi üzerinden kurs araştırmaya devam edeceğiz. Amacımız iş kapısı açmak, ek iş yapmalarını sağlamak. Türk Hava Kurumu Kastamonu Şube Başkanlığı sosyal medya hesaplarımızdan iletişime geçebilirler. Şu an yarıyıl tatil döneminde okullarda bulunan öğretmenlerimize açmayı planladığımız bir kurs dönemimiz var. Bizlere telefon yoluyla, sosyal medya yoluyla ulaşım sağlayabilirler." dedi.

"HERKES EĞİTİM ALABİLİYOR"

Havacılık öğrencisi Halil Yılmaz, "Burada Model Uçak Rehber Öğretmen Başlangıç Kursu alıyoruz. İki farklı uçağımız var. Kırlangıç ve ata modeli. Şu an ikisini bitirmek üzereyiz. Daha sonra uçuş yapacağız. Bölümümle alakalı ve çok merak ettiğim bir alan olduğu için hem öğrenip aynı zamanda öğretmek için burayı düşündüm. Üniversite öğrencileri, üniversite dışından öğretmen, normal halktan herhangi biri gelip burada eğitim alabilir. Daha sonrasında buradaki aldığımız eğitimle oryantasyon eğitiminden sonra da rehber öğretmen olarak eğitim verebiliriz. Yani çok keyifli ve bir o kadar da verimli zaman geçiyoruz. Aynı şekilde bunları bizde başka öğrencilere aktarabiliriz. Hem iş olanağı sağlıyor hem çocuklara havacılığı aşılamak için gayet verimli. Çünkü küçük çocukların da gelip burada uçağa dokunması muazzam bir şey. Biz bile bu yaşta etkileniyoruz. Küçük yaştaki çocukların böyle bir şeyle ilgilenmesi daha verimli olur. Burada kendimize neler kattık? El işçiliği olarak geliştiğimi düşünüyorum. Aynı zamanda bu bölüm öğrencisi olduğum ve bir nevi uçak modelini elime aldığım için uçağın firar, hücum hattı bunları öğreniyoruz. Hem tekrar amacıyla hem aynı zamanda dediğim gibi keyifli ve verimli bir zaman geçiyoruz." dedi.

Bu kurs meslek sahibi yapıyor

"ÇOK KEYİF VERİCİ BİR KURS"

Kastamonu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu 3. sınıf öğrencisi ve aynı zamanda Türk Hava Kurumu Kastamonu Şube Başkanlığında genç kanat olarak görev almakta olan Batuhan Dayan, "Şu anda Model Uçak Rehber Öğretmen Kursu almaktayız. Çok keyifli bir kurs gerçekten de, öğretmenimizle birlikte iki farklı model yapıyoruz. İleride de rehber öğretmenlik yapacağız. Gerçekten çok keyif verici bir şey, tavsiye ediyorum. Burada bir planör modelin iki farklı modelinin küçük halinin yapılması, tahtadan veya ahşaptan yapılması gerçekten güzel. Küçük bir modelini kendi elinizle yapıyorsunuz. Daha sonra da bunun uçurulmasını yine kendiniz gerçekleştiriyorsunuz. Bu güzel bir şey bizim için. Aynı zamanda bölümünü de okuduğumuz için bize ekstra bir şey kattığını düşünüyorum. Güzel bir etkinlik güzel bir kurs oldu bizim için." dedi.

"KURSLAR, ÖĞRENCİLERE GELİR KAPISI OLUYOR"

Türk Hava Kurumu Kastamonu Şubesinin Genç Kanatlar lideri olduğunu, 3 yıldır aktif olarak görev aldığını ve Kastamonu havacılığını geliştirmek adına çalışmalar yapmakta olduklarını belirten Sezer Yasin Soycan, "Bu Kastamonu'da aldığımız 3. kursumuz bu zamana kadar. Yine öğretmenlik kursunun şu an ikincisi oluyor. Bununla beraber Radyo Kontrollü Model Uçak Kursu almıştık. Aynı zamanda ben ve bazı arkadaşlarım Eskişehir'e gidip oradan da kurslar aldık. Amacımız havacılığı geliştirmek, Kastamonu çapında havacılığı gençlerimize sevdirmek. Bu aldığımız kurslar sayesinde de üniversite öğrencilerimize bir gelir kapısı açmak. Kendileri de Halk Eğitimi bazında liselere, ortaokullara bu kurslardan vererek aylık ücret kazanıyorlar. Üniversite öğrencisi arkadaşlarımızın kendilerine bir uğraş edinmelerini amaçlıyoruz ve kendilerine gelir kapısı olması için kusları veriyoruz. Geçtiğimiz seneye göre katılımcı olarak artışımız var. Geçen sene genç kanatlarımızın üye sayısı 40-50 idi. Şu anda üniversite ve lise öğrencileri ile yaklaşık 500 kişilik bir ekibim var. Bu ekiple birlikte kurslara gidiyoruz. Aynı zamanda liseleri, ortaokulları geziyoruz. Havacılığı tanıtmaya devam ediyoruz. Bu kurs için aldığımız sertifa öğretmenlik sertifikası olarak geçiyor. Bu sertifika ile Halk Eğitiminde ya da farklı özel kolejlerde, liselerde öğretmenlik yapabiliyorsunuz. Bu sertifikalar sayesinde aynı zamanda da ileride özel şirketlerde işe girecekseniz eğer sertifikalarınızı CV'lerinizi ekleyerek daha ön plana çıkabiliyorsunuz." dedi.

"KURSUN BÜYÜK FAYDASI OLDU"

Cide Rıfat Ilgaz Meslek Yüksekokulunda elektronik bölümü öğrencisi ve aynı zamanda Cide Havacılık Kulübü Derneği Yönetim Kurulu Başkanı olarak bir seneye yakındır görev yapmakta olan Zübeyir Bakacak, "Kurs süreci boyunca Kastamonu'da konakladım. Bu kurs sayesinde Cide'de havacılığı daha etkin bir şekilde yayabilmenin bir yolu olarak, aynı zamanda kendi teknoloji takımlarımızla havacılığın temellerini bir nebze atıyoruz burada. Bu açıdan kursun bize büyük bir faydası oldu. Kursa Türk Hava Kurumunun instagram sayfalarından ulaştım. Yamaç paraşütü ile uğraşan bir hocamızdan da destek alarak bu kursa katıldım." dedi.

"BU KURSU HERKESE TAVSİYE EDİYORUM"

Kastamonu Üniversitesi Coğrafya Fakültesinde 1. sınıf öğrencisi ve aynı zamanda Türk Hava Kurumunda Genç Kanatlar üyesi olduğunu belirten Emel Yeşil, "Türk Hava Kurumunda üye olduğum için oradan bilgilendirildim ve bu kursa katıldım. Öncelikle katılma amacım hem öğrencilere iş imkanı olması hem de genç nesillere uçak ve Türk Hava Kurumunu aşılamamız gerektiğini düşündüğüm için katıldım. Bana kattıkları, el becerisi olarak olsun uçağın mekanizması olarak olsun çok şeyler oldu. O yüzden herkese, öğrenci olsun yetişkin olsun fark etmeksizin tavsiye ettiğim bir kurstur. Bu kursun sonucunda bizde rehber öğretmen olacağız. Model uçak rehber öğretmeni olma adayıyız şu anda." dedi.

"EĞLENCELİ VAKİTLER GEÇİRDİM"

Öğretmen olduğunu söyleyen Yaşemin Uçar, "Boş zamanlarımda yeni şeyler öğrenmeyi sevdiğim için ve aynı zamanda aldığım eğitimleri fırsat bulduğum zaman öğrencilerime aktardığım için bu kursa kayıt yaptırdım. Herkese tavsiye ediyorum çünkü çok zevkli bir kurs. Yoğun bir dönem olmasına rağmen fırsat bulup geldim. Gerçekten burada çok eğlenceli vakitler geçirdim. Kısmet olursa diğer kursumuza da katılmak istiyorum ve bütün düşünen herkese bu kurslara katılmalarını tavsiye ediyorum. Hem CV'lerine ek bir şeyler olur hem de hobi olarak güzel zaman geçirirler." dedi.

KASTAMONU'DA İLK OLACAK

Kastamonu'da bir ilk olacak P2 Yamaç Paraşüt Kursu, Mayıs-Eylül ayları arasındaki bir tarihte hava şartlarına göre açılacak.

Radyo Kontrollü Model Uçak Kursu 15-21 Nisan 2024 tarihleri arasında düzenlenecek.

Havacılığa merakı olan herkesi kurslara bekleyen Türk Hava Kurumu (THK) Kastamonu Şube Başkanlığı, kurs saatleri, süreci, ücretleri ve merak edilen her soru için 0544 217 02 92 nolu telefon numarasından iletişime geçilebileceğini belirtti.