'E-Kastamonu Ticaret Portalı projemiz ile Avrupa ve Asya'ya ürün satabiliriz'

Kastamonu Belediye Başkanı Tahsin Babaş, Kastamonulu üreticinin, yerli ürünlerle dünya pazarında var olacağına inandığını söyledi.

• 495
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Başkan Babaş ziyaretlerini, Ticaret Borsası, Serbest Muhasebeciler Mali Müşavirler Odası, Şeker İş Sendikası, Gün Rehabilitasyon ve Eğitim Merkezi, Erdem Rehabilitasyon ve Eğitim Merkezi ve Akay Rehabilitasyon ve Eğitim Merkezi’yle sürdürdü.

Ziyaretlerde Milletvekili Metin Çelik, AK Parti İl Başkanı Doğan Ünlü, Merkez İlçe Başkanı Faruk Özdemir, il ve merkez ilçe teşkilatı yönetim kurulu üyeleri de yer aldı.

'ÜRETİMİ ARTTIRACAK ÖNEMLİ PROJELERİMİZ VAR'

Ziyaretlerinde üretim vurgusu yapan Belediye Başkanı Tahsin Babaş, “Beş yıllık sürede gerekli alt yapıyı oluşturduk. Şimdi bir adım daha atmamız gerekiyor. Yeni projelerim ile üretimi teşvik edecek ve üreticiye Pazar sorunu yaşatmayacağız.

Mikro Kredi ile maddi olarak desteklediğimiz üretici ev hanımlarına Kadınlar Kooperatifi bünyesinde ürünlerini satacak pazarlar oluşturacağız.

Ayrıca 'Sen Üret Pazarın Devlet Olsun' ve 'E-Kastamonu Ticaret Portalı' projelerimizle ilimiz ürünlerini hem kurumlara hem de dünyaya satmayı hedefliyoruz. Olayın özü iyi kavrandığında ve istediğimiz başarıyı yakaladığımızda ciddi bir istihdam alanının da oluşacağını biliyoruz.

Çin’deki adam ürettiği kurşun kalem, magnet, ahşap tencere altlığı, sebze doğrama tahtası, ahşap sepet gibi ürünleri bize internet üzerinden satabiliyorsa bizde ürettiklerimizi oluşturacağımız ticaret portalı üzerinden Avrupa ya, Asya ya satabiliriz? Bizim ürünlerimiz hem daha kaliteli hem daha sağlıklı. Kastamonu ahşabını, taş baskısını, yöresel ürünlerini dünya ile buluşturmamızın önünde gerçekten bir engel yok. Bunu hep birlikte başarabiliriz. Devletimizin de destekleriyle Kastamonumuzu küresel bir aktör haline getirmeyi hedefliyoruz.

'SIRADAN BİR MAHALLE EVİNDEN BAHSETMİYORUZ'

Mahalle evlerimizin çok önemli fonksiyonları olacak. Aile Hekimliği’nden, Çocuk Sinemasına, Muhtarlık Bürosuna, belediye tahsilat bürosuna ve çok amaçlı salonuna varıncaya kadar komplike bir merkezden bahsediyorum. Burada zanaatkar yetiştirmek içinde kurslarda olacak.

Bugüne kadar açıkladığımız 20 Mahallemize 20 mahalle evi, Genç Anne Akademisi, Aile Yaşam Merkezi, Gönlümün Sultanı, Her Sabah Spordayız, Altın Bilezik Konakları, İnovasyon Merkezi ve kampları, Sen Üret Pazarın Devlet Olsun, Kastamonu Arastaları, STK Merkezi, STK Konseyi ve E-Kastamonu Ticaret Portalı projelerimizle mahallelerimize dokunacağız, hemşehrilerimize dokunacağız, üretime dokunacağız, istihdama dokunacağız ve ekonomiye dokunacağız.

'TARİHİN VE KÜLTÜRÜN ÖNEMİNİ İYİ ANLATMIŞIZ'

Göreve başladığında tarihi ve kültürel yapıların ne durumda olduğunu Kastamonu’da yaşayan herkesin bildiğini ifade eden Belediye Başkanı Tahsin Babaş, bilimsel çalışmalar ışığında liyakat sahibi ekiplerle bugünlere gelindiğini vurguladı.

2014 yılı itibariyle tarihi ve kültürü gün yüzüne çıkartma çalışmaları kapsamında Tarihi Kentler Birliğinden ilk ke Kastamonu Belediyesi’nin üst üste üç ödül aldığını da ifade eden Başkan Babaş,“Tarihimizi biliyoruz, kültürümüze önem veriyoruz. Kentimizin kimliğini, karakterini gün yüzüne çıkartmak adına çalışıyoruz. 2014 yılında biz çalışmalara başlayıncaya kadar maalesef böyle geniş çaplı bir planlama yapılım ilimizde uygulanmamış.

İlimiz genelinde toplam taşınmaz kültür varlığı sayımız 2030 olup 1366’sı sivil mimari örneğidir. İl merkezimizde ise taşınmaz kültür varlığı sayımız 740 olup tarihi bina sayımız 689 dur.

Bizler bu bilinçle ekibimizi oluşturduk, gerekli bilimsel araştırmayı yaptık ve Belediyemiz bünyesinde KUDEB’i kurduk. Sokak Sağlıklaştırma, tarihi meydan yenileme projeleri, tarihi çarşıların cephe iyileştirmeleri gibi başlıklar altında şehrimize 60 milyon TL’lik yatırım yaptık. Onlarca asırlık ecdat yadigârı konak, 300 ev ve ticaret alanının cephe iyileştirmelerini gerçekleştirdik ve gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

Bugün görüyoruz ki herkes tarihe ve kültüre önem verir duruma gelmiş. Doğru yolda ilerlediğimizi ve doğru işler yaptığımızın adeta bir ispatı bu durum. Beş yıllık sürede tarihi ve kültürün önemini herkese anlata bilmiş. Bundan dolayı da mutluluk duyuyoruz.

Dün olduğu gibi bugünde Kastamonumuzun geleceğine, gelişimine, hedeflerine yoğunlaşmış bir şekilde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Mesleğim olan belediyeciliği en iyi şekilde icra etmek ve sevdam olan Kastamonumuzu Dünya Kenti hedefine taşımaktan başka gayem yoktur. Bunun için bugün yeni söylemler üretiyoruz, yeni projeler üretiyoruz, yeni alanlarda değerlerimizi tanıtıyoruz” dedi.